Totaal aantal pageviews

dinsdag 20 maart 2012

Olympisch goud?

Net terug van Dracula. Zo noemen wij de bloedbank. Na de donatie van de halve liter bloed even nazitten voor een kopje koffie. Op tafel liggen standaard (de nu nog) drie gratis kranten (Pers, Spits en Metro). Tijdens dat kopje koffie lees ik die wel uit. En wat je dan leest. Leest u even mee? Peter la S. (ik kort het af tot PlaS) krijgt 1.4 miljoen van het openbaar ministerie. Kort samengevat (en waarschijnlijk kort door de bocht) heeft PlaS op een gegeven moment besloten dat hij uit de criminaliteit wilde stappen en - en passant - zijn criminele vrienden (die wat mensen omgelegd hadden) wel wilde verlinken. Hiervoor geeft het openbaar ministerie deze meneer 1.4 miljoen kado. Wat moet ik nu tegen mijn dochters zeggen? "Stop maar met studeren hoor! Wordt maar crimineel en verlink je vrienden. Daar valt niet tegen op te werken." Overigens wilde minkukel PlaS al eerder 2.3 miljoen schadevergoeding wegens 'gederfde levensvreugde'. Kan iemand mij de naam van deze openbare aanklager doorsturen? Ik wil ook even een klacht indienen wegens de 'gederfde levensvreugde' die dit bericht mij gekost heeft. Van die dingen ja.

Maar het kan nog gekker. Blijkbaar willen wij de Olympische Spelen in Nederland organiseren in 2028 (ja, dat is over 16 jaar). Deze week lekte uit dat wij in het lobby circuit al 188 miljoen hebben uitgegeven. En, o ja, Nederland heeft zich nog niet eens kandidaat gesteld. Mochten de Olympische Spelen in 2028 daadwerkelijk naar Nederland gaan dan zijn de geschatte kosten 3 tot 4 miljard Euro! Stel nu eens dat we dit geld echt gaan uitgeven, laten we dan eens creatief worden en Nederland op de kaart zetten. Immers Nederland wordt al lang niet meer gezien als land van de tulp, vrouw Antje (wie is dat?) en de molens. De wereld ziet Nederland als drugs spuitende, euthanasie en abortus plegende landje waar elke relatievorm met een huwelijk bezegeld mag worden (niks mis mee hoor, we lopen alleen nogal wat voor op de rest van de wereld - wat dit betreft).

Laten we eens aan het werk gaan met dit beeld: tijdens de OS van 2028 zal elke vorm van doping toegestaan zijn. De wereldrecords zullen versplinteren. We bundelen de gay-games, de Paralympics en de 'echte' Olympische Spelen tot 1 groot feest. De wereld zal het nog lang heugen dat Nederland OS2028 organiseerde. Het is wel te hopen dat de berg er dan al door is (de kosten zijn relatief verwaarloosbaar), dan kunnen we wellicht ook meteen de Olympische Winterspelen van 2030 organiseren.

Ik moet niet te vaak bloed gaan geven, slecht voor mijn bloeddruk.

1 opmerking:

  1. Ik voel me gesteund door: http://www.omdenken.nl/praktijk/casusarchief/954

    BeantwoordenVerwijderen